dilluns, 6 de febrer del 2012

Comentari sobre el poema elegit

Saps? M’agrada el teu cap i m’agrada el teu cul
—dues meitats bessones desparionades—.
La meva llengua com un caragol silent
ressegueix, lent, tot l’arbre, de l’arrel a la copa.

Amb l’amor a l’esquena, com una casa closa,
i un bri d’esglai al cap de les antenes,
m’emparro per l’escorça i estimo cada grop,
cada fulla, i el corc que adesiara hi plora.

Saps? M’agrada el teu cul i m’agrada el teu cap.
Un camí-laberint de saliva brillant
lliga els racons que el sol amb tall segur destria.

El paisatge divers de la bola del món
és el teu cos, avui, ofert, com un deliri
de terra, al meu deler de boca viatgera.

COMENTARI
Em vaig sorprendre molt quan vaig conéixer els poemes erótics de Vicent Andrés Estellés, alguns realment sorprendents pero a la vegada bonics i facil de entendre. Aquest, de Maria Merce Marçal, es un dels poemes que mes em va agradar i que vaig trobar mes interesant a la xarxa. Trobe algunes "coincidencies" amb els de Vicent Andrés Estellés, amb açó no vull dir que haja copiat, sino que la idea principal es mes o menys pareguda.

El poema es realment bonic, encara que siga erótic. Esta escrit amb el " Jo poétic ".

1 comentari:

  1. N'estic d'acord amb tu, però la mirada d'Estellés i la de Marçal és ben diferent. Ara cal l'anàlisi mètrica i estilística.
    Au! ànim!

    ResponElimina